Šrouby uložení vačky M8x90 mm a M6x54 mm pro PD motory
Při opravách vačkového hřídele je třeba původní šrouby víka ložisek vyměnit za nové. Šrouby v našich sadách jsou pro tyto účely speciálně vyráběny s předpětím na potřebnou sílu. Pokud při zpětné instalaci použijete staré původní šrouby, může dojít k nekorektnímu...
Komponenty vačkových sad
Sada vačkového hřídele je ucelený soubor komponent, které se doporučují měnit při prováděné opravě. Jednotlivé součásti systému otevírání ventilů a také ovládání sdružených vstřikovacích jednotek (PD systém) jsou: Vačkový hřídel, ložiska uložení vačkového hřídele,...
PD motory – hrníčkové zdvihátko a vymezení vůle ventilů
Hrníčkové hydraulické zdvihátko ventilů je součástí rozvodového mechanismu. Pracovní plocha zdvihátka je broušená a kalená, v některých případech jsou stěny zdvihátka opatřeny (podobně jako písty) černým ochranným lakem. Přenos zdvihu vačky na dřík ventilu je...
Hydraulická zdvihátka – příčiny a důsledky jejich poškození
Pokud dochází k nadměrnému opotřebení hydraulických zdvihátek, znamená to, že komponenty hydraulického systému nepracují, jak mají. Všechny komponenty, přenášející sílu, musí fungovat v dokonalé synchronicitě a za optimálních pracovních podmínek. Pokud kterýkoli z...
Specifika motorů Pumpe – Düse (čerpadlo – tryska)
V rámci trendu snižování emisí výfukových plynů byl u vznětových motorů předchozích generací vyvinut způsob vstřikování nafty, označovaný jako PD (Pumpe – Düse). Dnes již není do nových motorů instalován, nicméně v provozu je stále značné množství automobilů, které...
Postup demontáže a montáže vaček
Při demontáži i montáži vačkového hřídele je nezbytné vždy postupovat přesně dle instrukcí výrobce pro daný typ motoru (např. dle postupu uvedeného v dílenské příručce). Především nelze opomenout následující (dle daného typu motoru): Demontáž vačkového hřídele Označte...
Jak předcházet závadám vačkových hřídelů
Nejčastějšími závadami jsou prasklé a vydřené vačkové hřídele. Prasknutí hřídele bývá často způsobeno chybnou montáží do vyoseného uložení, které omezuje...
Jaký vačkový hřídel – z oceli nebo litiny?
Vačkové hřídele se vyrábějí z ocele a litiny. Výchozím materiálem ocelových vaček je tyčový materiál, následně přesně obrobený a na povrchu indukčně kalený, resp. cementovaný. Vačkové hřídele z tvrzené litiny se vyrábějí odléváním slitiny železa. Používaný ocelový...